Ostatní služby

Oprava špatného startu teplého motoru TDi a TDi PD




U motoru TDi (vstřikovací čerpadlo VP/VR s motorovou řídící jednotku BOSCH EDC15) a motorů TDi PD(1.9 77kW BOSCH EDC16, 2.0 103kW BOSCH EDC16 např. Škoda Octavia II) může nastat situace, že teplý motor špatně startuje (ne v případech - špatný akumulátor, startér, kompresní poměr motoru).

To je ve většině případech způsobeno opotřebeným vstřikovacím čerpadlem. V tom případě studený motor startuje okamžitě ale start teplého motoru může trvat až 10sekund. Korekcí startovací dávky lze tento nežádoucí jev úplně odstranit.


Reset počtu prog. pokusů ŘJ motoru EDC16




Řídící jednotky EDC 16 (např. Škoda Octavia II 1,9/2.0 TDi PD) v sobě nesou informaci o počtu programovacích pokusů paměti FLASH EEPROM (ať už úspěšných nebo nikoliv). Tento počet se nechá zjistit pomocí sériové diagnostiky. Nový vůz má tuto hodnotu "0" s každým dalším programováním řídící jednotky se číslo zvětšuje (ať už se nahrává upravený software nebo sériový). Problém nastává když je vůz ještě v záruce a v servisu zjistí, že bylo s jednotkou manipulováno. V takovém případě záruka zaniká! Každý solidní úpravce po provedení úpravy Vám zdarma v rámci úpravy vrátí počet programovacích pokusů zpět na "0". Máte-li zájem o zjištění popř. změnu čítače programovacích pokusů neváhejte nás kontaktovat.


Kódování řídících jednotek




Každá řídící jednotka ve vozidle má své pevně stanovené kódové číslo, které jednotce říká jak má daný elektronický systém řídit. Toto kódové číslo je závislé na výbavě daného elektronického systému. Ve většině případů má toto kódové číslo 1 - 5 číslic. Ovšem některé vozy se sběrnicí CAN-BUS (např. Škoda Octavia II, VW Golf V) mají kódové číslo mnohem větší ( tzv. dlouhé kódování), které může obsahovat až 21 znaků. Dojde-li k výměně jakékoliv řídící jednotky ve vozidle je nutné ji před použitím nakódovat, jinak jednotka nebude pracovat správně nebo vůbec.